Veelgestelde vragen boekhouding

Wat doet een boekhouder?

Een boekhouder houdt de administratie bij van ondernemers en bedrijven (soms ook particulieren). Het gaat hierbij in de meeste gevallen om de omzetbelasting (BTW) en de inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting. Bij onze boekhouders kun je overigens ook terecht met juridische en beginnende ondernemers vraagstukken.

Meer informatie kunt u op ons blog vinden: “Wat doet een boekhouder

Wat zijn de tarieven die jullie hanteren?

De reden waarom u geen tarieven kunt terugvinden op onze website is omdat deze per situatie zodanig kunnen verschillen dat het onmogelijk voor ons is om het makkelijk op een pagina uiteen te zetten. Onze prijzen beginnen echter vanaf 59,99 euro per maand en dat is in de meeste gevallen voor ZZP’ers met een relatief kleine administratie. Heeft u een grotere onderneming, bel ons dan vrijblijvend voor een prijsindicatie.

In welke locaties werken jullie?

Boekhouder Utrecht Pros heeft professionele boekhouders werken in de grote steden in de provincie Utrecht. Bijvoorbeeld in Zeist, Soest en Amersfoort. Vaak zijn onze experts overigens niet te beroerd om op locatie af te spreken, mocht u dit fijn vinden. We doen er alles aan om het contact zo persoonlijk mogelijk te maken, zodat u precies weet wat u aan onze diensten heeft.

Voor meer informatie, bekijk onze werkgebieden.

Heb ik persoonlijk contact met mijn boekhouder?

Ja! Dit is een zeer belangrijk onderdeel waar wij veel waarde aan hechten. Het persoonlijke contact tussen de uitgekozen boekhouder en u moet namelijk de administratieve diensten vergemakkelijken. Onze filosofie is dan ook: “des te meer we u kennen, des te beter kunnen we u helpen”.

Doen jullie ook de administratie voor een onderneming met personeel

Ja, wij zijn in staat om alle facetten binnen boekhouding voor u te onderhouden en dus ook de salarisadministratie. Het uitbesteden van de loonadministratie is al verstandig zodra u 1 of meerdere mensen in dienst heeft. Voor meer informatie over de kosten hiervan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.

Waarom hebben jullie geen knop met "offerte" op de site?

Dit komt omdat wij altijd persoonlijk contact verkiezen boven het simpelweg versturen van offertes. Onze prijzen zijn daarnaast afhankelijk van de indeling en grootte van uw onderneming. We kunnen dus pas een offerte sturen zodra we u persoonlijk hebben gesproken en zodra we weten welke diensten nodig zijn.

Wat zijn de stappen om van start te gaan?

  1. Oriënterend telefonisch contact: om erachter te komen waar we u mee kunnen helpen.
  2. Kennismakingsgesprek: tussen u en de boekhouder om te zien of het een match is.
  3. Bedenktijd: kijk vooral even goed of het aanbod en uw wensen overeen komen.
  4. Akkoord? We beginnen met het bijhouden van uw administratie.

Tip: Wij worden ook vraag gevraagd voor de boekhouding van startende ondernemers. Onze boekhouders hebben ervaring met zowel starters als met doorgewinterde ondernemers. Vraag dus gerust om advies!